Tanie pozycjonowanie. Nie miej tupetu szukać tanich ofert SEO!

pozycjonowanie

Reklama jest bez wątpienia jedną z głównych dźwigni handlu. Usługi, często niszowe i pomijane w ogólnym obiegu społecznym, dobrze rozpropagowane i zareklamowane mogą osiągnąć niebywały sukces. A to wszystko dzięki pomyślanym, rozsądnym decyzjom marketingowym, podejmowanym przez specjalistów z branży. Marketing to nie tylko reklama fizyczna, którą widzimy na witrynach sklepowych, w przekazach telewizyjnych czy kolorowych gazetach. To także działania na wielu innych płaszczyznach, w tym także w internecie.

Dziś, aby osiągnąć wielki sukces, nie wystarczy korzystać z tradycyjnych form reklamy. Innowacyjne firmy powinny stawiać na różnorodność i dywersyfikację źródeł przekazów reklamowych. Wśród przebijających się do głównego nurtu metod zalicza się techniki związane z pozycjonowaniem stron internetowych – tych przeznaczonych do prowadzenia sprzedaży produktów i usług firmy, jak i tych, które stanowią niejako merytoryczne “zaplecze” przedsiębiorstwa.

Zobacz wideo poradnik

Tanie pozycjonowanie stron i SEO po kosztach – cena chytrości.

Postaw na nowoczesne pozycjonowanie, które kosztuje drożej, ale generuje klientów do Twojego biznesu każdego miesiąca.

pozycjonowanie stron

Ludzie nie lubią nieznanego

Skąd więc powszechna ostrożność i brak dbałości o tak ważne kwestie jak inwestowanie w pozycjonowanie stron internetowych? Przyczyn może być bez liku, ale jedną z głównych jest brak dostatecznego stanu wiedzy. Osoba, która decyduje się na założenie biznesu nie musi być informatykiem czy komputerowym omnibusem. Ba, jeszcze kilkanaście lat temu w Polsce połączenie technologii internetowych z prowadzeniem biznesu wydawało się być zupełnie niepasujące.

Dziś bez obsługi social mediów, bez budowania swojej grupy docelowej poprzez np. wpisy tematyczne na blogach, bez aktywności na portalach społecznościowych nie da się zbudować silnej pozycji marki i wywołać pozytywnych skojarzeń w dużym gronie potencjalnych konsumentów. To, co może wiązać się z ostrożnością przedsiębiorców, to także sposób wykonywania usług przez specjalistów SEO.

Nierzadko zdarza się tak, że tanie pozycjonowanie stron wykonywane jest “po łebkach”, bez dbałości o najważniejsze aspekty, czyli m.in. modyfikację kodu źródłowego strony czy innych zadań optymalizujących portal internetowy. Klienci, czasami całkiem słusznie, zostają odstraszeni od decydowania się w przyszłości na skorzystanie z usług pozycjonerskich – w związku z beznadziejną jakością usług świadczonych przez określoną agencję reklamową.

Czy tanie pozycjonowanie stron istnieje?

Osoby, które kontaktują się ze mną w sprawie specjalistycznych usług SEO często zadają to pytanie. Nierzadko spotykam się z opiniami, że usługi pozycjonowania są zbyt drogie i odstraszają klientów. Jest w tym ziarno prawdy, ponieważ… tanie pozycjonowanie stron nie istnieje. Aby zdecydować się na profesjonalne usługi z tego zakresu, powinniśmy przygotować się na poniesienie kosztów związanych ze skrupulatną pracą specjalisty SEO. A obowiązki przez niego wykonywane muszą być dobrze opłacane i dobrze wykonane.

Zdarza się, że pozycjoner spędza kilkanaście godzin miesięcznie pracując z daną stroną internetową. Musi otrzymać ona odpowiednią funkcjonalność, a słowa kluczowe z nią związane mają ukazywać się w wyszukiwarkach internetowych. To oczywiście ogólne nakreślenie problemu, które chciałbym omówić nieco niżej. Zobaczą państwo, dlaczego praca pozycjonera musi być dobrze wynagradzana. Nie zgadzam się zatem z osobami, które narzekają na cennik ustanowiony przez drogie agencje SEO.

Nie jest zbyt wygórowany, jeśli brać pod uwagę zakres obowiązków przez nich wykonywanych, specjalistyczne prace przeprowadzane na portalu internetowym czy blogu tematycznym i ogromną ilość godzin, jaką pracownicy poświęcają na dobre wypozycjonowanie strony. Owszem, zdarzają się agencje, które oferują bardzo tanie pozycjonowanie stron. Przestrzegałbym jednak przed korzystaniem z tego typu usług. Nierzadko zdarza się, że zakres prac wykonywanych w ramach “taniego pakietu” jest nikły w stosunku do potrzeb. Pozycjoner powinien wykonać specjalistyczną analizę celów i strategii, bez których nie da się określić potrzeb i sposobów działania.

Rozległe działania pozycjonerskie

Postaram się udowodnić, że praca pozycjonera jest żmudna i ciężka. To masa skrupulatnych obowiązków, połączonych w logiczny ciąg zadań. Bez wykonania poszczególnych celów nie da się przejść do zadań następujących. Stąd też specjalista SEO musi być osobą niezwykle uzdolnioną, posiadającą otwarty umysł i potrafiącą uporządkowywać sobie zadania, by następnie kurczowo się ich trzymać. To także łamanie konwencji i zasad związanych z możliwością pojawiania się nagłych, nieoczekiwanych problemów – pozycjoner musi być przygotowany na taką ewentualność, a jego głowa pełna inspiracji musi być zdolna do przeprowadzenia innowacyjnych rozwiązań.

Zobacz wideo poradnik

6 najważniejszych działań pozycjonera – specjalisty SEO.

Od czego jednak zaczyna się praca pozycjonera? Mówię o prawdziwym pozycjonerze, który musi zarabiać… godnie. Pamiętajmy, że tanie pozycjonowanie stron może nie zawierać niżej wymienionych zadań:

#1 – Strategia SEO

Po pierwsze: nakreślenie celów, taktyki działania i długofalowych strategii. Bez tego nie można przejść dalej. Początkowy etap prac związany będzie z określeniem głównych celów, zadań i potrzeb. Bez wątpienia najważniejszą częścią tego etapu jest rozmowa ze zleceniodawcą, który powinien określić do czego dąży i czego się spodziewa. Pozycjoner musi ująć słowa w odpowiednie zdania i przejść do ich realizacji, poprzez stworzenie strategii kampanii.

#2 – Audyt SEO

Po drugie: przygotowanie profesjonalnego audytu. Najczęściej będzie przybierał on formę rzetelnego dokumentu tekstowego, w którym pozycjoner wyróżni ewentualne możliwości występowania problemów z optymalizacją strony internetowej. Specjalista SEO musi mieć pewność, że błędy które przedstawił w dokumencie mogą mieć miejsce, dlatego wymagane jest korzystanie m.in. z profesjonalnych programów.

Dzięki wyspecjalizowanym narzędziom możliwe jest określenie problemów z pozycjonowaniem strony, czy widocznością portalu w wyszukiwarkach. Wszelkie wątpliwości zapisywane są w dokumencie i przedstawiane zleceniodawcy. Audyt SEO stanowi niejako potwierdzenie konieczności przeprowadzenia optymalizacji i odpowiedniego wypozycjonowania strony internetowej. Koszty związane z audytem mogą wynieść nawet kilka tysięcy złotych. W przypadku niewielkich stron internetowych cena nie powinna jednak przekraczać 1500 złotych.

#3 – Dobre słowa kluczowe pod kampanie SEO

Po trzecie: stworzenie i umieszczenie skutecznych słów kluczowych. Tak jak klucz otwiera drzwi, tak i niektóre słowa mogą mieć ogromne znaczenie w “otwieraniu” popularności danej strony internetowej. Wykorzystanie skutecznych “keywordsów” umożliwia spopularyzowanie portalu. Słowa kluczowe będą skuteczne wtedy, gdy będą unikalne oraz jednoznacznie skojarzą się z konkretną firmą. Do pozycjonera będzie zatem należało sformułowanie takich “keywordsów”, które będą pasować do portalu internetowego i realizować określone cele biznesowe.

#4 – Optymalizacja pod kątem SEO

Po czwarte: Optymalizacja, optymalizacja i jeszcze raz optymalizacja SEO! Tanie pozycjonowanie stron z pewnością ten punkt potraktuje po macoszemu. A jest to bez wątpienia ważny krok w pracy specjalisty SEO. Zoptymalizowanie portalu będzie wiązało się z wykonywaniem szeregu skrupulatnych aktywności, polegających m.in. na zmianie kodu źródłowego, redagowaniu nagłówków, dodawaniu specjalistycznych tagów, modyfikacji zdjęć i grafik z uwzględnieniem ich kompresji i dodaniu atrybutu ALT, czy umożliwieniu sprawnego wyświetlania portalu internetowego na różnych urządzeniach.

#5 – Mocne linki SEO

Po piąte: Pozyskiwanie linków wysokiej jakości. To zadanie będzie wiązało się z ponoszeniem dodatkowych kosztów przez zleceniodawcę. Jest jednak wymagane, by zwiększyć wiarygodność firmy  w oczach Google i zwiększyć jej rozpoznawalność w sieci. “Mocne linki” to takie, które będą odnośnikami do reklamowanej strony, będąc umieszczanymi w popularnych portalach internetowych czy stronach tematycznie powiązanych z pozycjonowaną witryną. Linki do portalu, pojawiające się na różnych innych stronach internetowych, zwrócą uwagę odbiorców zainteresowanych artykułem sponsorowanym, w którym został umieszczony link do Twojego sklepu internetowego.

#6 – Raporty SEO

Po szóste: Kontrola i podsumowanie wyników. Ostatni punkt pracy specjalisty SEO. Będzie on zobligowany do wykonania analizy zbiorczej. Sprawdzi, czy jego działania przyniosły wymierny skutek, czy trzeba będzie coś zmodyfikować, aby poprawić osiągi. Analiza i kontrola może być “przelana na papier” i przedstawiona w formie raportu miesięcznego.

Źródło:

https://www.fandroid.com.pl/tanie-pozycjonowanie-stron,23807

Komentarze:

comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *