Otworzyłeś firmę? Zainwestuj w kaseton reklamowy!

kasetony reklamowe

Kaseton reklamowy to jedna z form reklamy zewnętrznej, określanej mianem outdooru. Jest to najstarsza forma reklamy, której usystematyzowanie w dzisiejszych czasach nie jest proste. Do outdooru będą zaliczać się bowiem nie tylko kasetony reklamowe, czy małe neony i szyldy, ale także wielkopowierzchniowe billboardy umieszczane przy kluczowych dla ruchu krajowego skrzyżowaniach drogowych.

Uniwersalność reklamy zewnętrznej

Reklamę zewnętrzną można wykorzystywać do zbudowania pozytywnego wizerunku niemalże każdej firmy. Statystyki Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej zebrane przez Roberta Nowackiego, a następnie przedstawione w książce pt. “Reklama” wskazują, że z takiej formy marketingu korzystają zarówno firmy telekomunikacyjne, jak i przedsiębiorstwa motoryzacyjne i transportowe.

Outdoor to także dobry sposób do zareklamowania się dla małych przedsiębiorców, trudniących się sprzedażą detaliczną czy usługami gastronomicznymi. To, co przekonuje specjalistów marketingowych do promowania tego typu reklam, to szeroka gama zalet, jakie mogą zostać uzyskane przez m.in. zastosowanie kasetonu reklamowego do spopularyzowania usług czy produktów danego przedsiębiorstwa.

kaseton reklamowy warszawa

Źródło: Anyshape – producent kasetonów

Zalety kasetonów reklamowych

Niewątpliwą zaletą zastosowania reklamy zewnętrznej w formie nowoczesnych szyldów jest jej masowy charakter oddziaływania. Kaseton reklamowy trafia do przechodniów oraz kierowców przejeżdżających obok miejsca ekspozycji. Umieszczony w dobrym miejscu może “przez przypadek” znaleźć się także w relacjach telewizyjnych, gazetach i przekazach internetowych, dzięki czemu trafi do jeszcze szerszej publiki.

Kaseton reklamowy to przede wszystkim gwarant bardzo częstego kontaktu konsumenta z przekazem reklamowym. Potencjalni odbiorcy przechodząc obok takiej formy reklamy chętniej na nią zwrócą uwagę, niż np. ten sam przekaz umieszczony by został w lokalnej gazecie.

Oddziaływanie reklamy zewnętrznej na przykładzie kasetonu

Siłą reklamy zewnętrznej jest m.in. duża zdolność do przyciągania uwagi odbiorców, w stosunku do ceny utrzymania pojedynczego kasetonu. Wyjątkowo niskim kosztem można zbudować pozytywny wizerunek wokół własnej firmy – przeszkodą okażą się jedynie bardzo niekorzystne warunki atmosferyczne, które np. mogą uszkodzić zawieszony szyld.

Inwestycja w kaseton reklamowy sprawdzi się w szczególności w firmach o lokalnym zasięgu, których usługi ukierunkowane są na przyciąganie klientów z określonego obszaru. Kaseton reklamowy skierowany będzie przede wszystkim do tych osób, które poruszają się określonymi drogami komunikacyjnymi, zatem świetnie sprawdzi się w firmach mieszczących się w centrach miast, na dużych osiedlach, przy traktach i deptakach miejskich.

Źródło:

Robert Nowacki, Reklama. Podręcznik, Warszawa 2006.

Komentarze:

comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *