Kaseton reklamowy – co to jest i gdzie najlepiej zamówić?

kaseton reklamowy

Z przekazami reklamowymi spotykamy się na każdym kroku. Wszechobecny marketing znajdziemy włączając telewizję, przeglądając internet czy czytając ulubioną gazetę. Dziś nie wystarczy zareklamować się wywieszając niewielkie płótno z nazwą usługi, czy stosując werbalne techniki przekazu. Współczesny marketing to gra na wielu płaszczyznach, która musi maksymalizować swój przekaz w różnych kierunkach. Stąd też z reklamą spotykamy się niemalże wszędzie; wchodzi ona do naszego życia “z butami”. Pewne jest, że sytuacja marketingowa nie ulegnie regresji. Wzrastające znaczenie konkurencyjności i potrzeba maksymalizacji zysków wymusza na przedsiębiorcach sięganie do coraz bardziej specyficznych taktyk marketingowych.

Czym jest kaseton reklamowy?

W gąszczu sposobów i technik nie można zapominać także o tradycyjnych metodach reklamowych, takich jak kaseton reklamowy czy reklama w formie plakatu. Można zatem stwierdzić, że marketing XXI wieku to hybryda kilkudziesięciu przekazów i sposobów skutecznego docierania do konsumenta. Kaseton reklamowy na pierwszy rzut oka przypomina tradycyjny szyld. Posiada on jednak znacznie więcej możliwości i jest bardziej funkcjonalny niż tradycyjna forma reklamy zewnętrznej.

Dzięki umieszczanym kasetom wewnątrz konstrukcji kasetonu, możliwe jest szybkie i sprawne zmienianie zawartości treści reklamowej, uzupełnienie ekspozycji czy korekta informacji na banerze w formie kasety. Jest to z pewnością jedna z najważniejszych zalet takiej formy reklamy zewnętrznej. W przypadku tradycyjnych szyldów wykonanych z folii syntetycznej niemożliwe jest uzupełnianie czy zmienianie informacji naniesionych w formie nadruku; w przypadku konieczności korekty np. adresu czy nazwy firmy reklamę banerową trzeba tworzyć od nowa.

Kaseton reklamowy posiada zatrzaskowy blok, dzięki któremu możliwe jest bezproblemowe wymienienie “serca” przekazu reklamowego – bez naruszenia całości konstrukcji. To, co działa na korzyść kasetonu to schludne i nowoczesne wykończenie, nadające wrażenie “wychodzenia” reklamy do konsumenta. Nie bez przyczyny ta forma reklamy nazywana jest w branży “drogowskazem”. Solidne i masywne wykończenie przedmiotu pozwala na zastosowanie dodatkowego podświetlania lampami LED – bez obawy o “falowanie” na wietrze szyldu czy zawijania się baneru pod wpływem silnych podmuchów.

Zastosowanie kasetonu reklamowego

Reklama zewnętrzna w formie kasetonów nadaje się do reklamowania wszystkich produktów i usług. Maksymalizacja skuteczności przekazu i możliwości docierania do grupy potencjalnych odbiorców będzie najwyższa w polu lokalnym. Jest to związane z tym, że kaseton reklamowy jest bezpośrednio związany np. z budynkiem firmy czy miejscem wykonywania usług; zatem przyciągać będzie ludzi mieszkających w okolicy, przejeżdżających obok siedziby firmy.

Dobrze umiejscowiony podświetlany kaseton, umieszczony kilka metrów nad ziemią, będzie także oddziaływał na osoby znajdujące się w znacznej odległości od przekazu. Kaseton przyciąga odbiorców przez 24 godziny na dobę, w związku z czym stosunek poniesionych kosztów do możliwości dotarcia do konsumenta jest niewielki. Taka forma reklamy stanowi także element ekspozycji; umieszczenie kasetonu na elewacji budynku może poprawić jego wygląd, prestiż i oddziaływanie na odbiorcę.

O skuteczności kasetonu przesądza zatem m.in.:

  • oddziaływanie na szerokie grono odbiorców,
  • możliwość zastosowania atrakcyjnego sposobu prezentacji,
  • możliwość selektywnego oddziaływania na konkretne grono odbiorców,
  • stosunkowo niski koszt przygotowania,
  • oddziaływanie bez przerwy, 24 godziny na dobę.

Rodzaje kasetonów

Najpopularniejszą formą kasetonów reklamowych są te jednostronne, mocowane bezpośrednio do ściany budynku czy konstrukcji podtrzymującej. Montowane są one równolegle z elewacją, dzięki czemu określane są mianem “jednostronnych”. Są one charakterystycznym rodzajem reklamy dla firm znajdujących się nieco dalej od śródmieść, oddalonych od głównych traktów komunikacyjnych.

Nie przeszkadza to jednak w umieszczaniu ich w ścisłych centrach miast, tuż nad głowami przechodniów. Na zatłoczonych deptakach miejskich i przy ruchliwych ulicach znakomicie sprawdzą się kasetony zaliczane do drugiej grupy, czyli tzw. reklam dwustronnych. Oddziałują one na przechodniów z różnych stron. Są one umieszczone prostopadle do ściany budynku; mogą być podświetlane światłem stałym lub migającym, o różnej intensywności i barwie.

Gdzie zamówić? Najtaniej u producenta

Koszt wytworzenia kasetonu reklamowego nie jest stały. Zależy przede wszystkim od rozmiaru reklamy; jej długości i szerokości boków, sposobu zamontowania i innych czynników. Nie bez znaczenia jest także charakterystyka całej konstrukcji – możliwość zamocowania podświetlenia w formie lamp LED czy świateł wewnątrz reklamy. Koszty związane z zakupem kasetonu można jednak minimalizować.

Przede wszystkim należy decydować się na zakup kasetonu bezpośrednio u sprawdzonego producenta. Omijamy w ten sposób pośredników, którzy do ceny doliczają m.in. koszty transportu, koszt zatrudnienia pracowników i wysoką marżę firmy. Może się okazać, że kaseton zakupiony bezpośrednio u sprawdzonego producenta będzie dwukrotnie tańszy, niźli mielibyśmy zdecydować się na reklamę w firmie pośredniczącej!

Źródło:

https://anyshape.pl/oferta/kasetony-reklamowe/

Komentarze:

comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *